13 going on 30

image357

Jag känner att jag är där igen! PMS-angst och diverse irritationsmoment av att vara förkyld och i någon slags husarrest hos min mamma. Missförstå mig inte, hon är underbar och gör allting fint och mysigt, men det finns ju en gräns för hur mycket mys man klarar av. Jag regrederar till ett tonårsbeteende som består av att ligga på soffan och fälla kommentarer. Tycker synd om henne, nu när hon kämpar för att göra allting lika trevligt som det var förra året, trots att alla fortfarande var i chocktillstånd över pappas plötsliga död. För mig skär det på alla möjliga ställen, små fina hugg av att vara i det här huset för länge. Som juicepressen! Jag pressade blodapelsiner och citron igår kväll och det där ljudet av den elektriska juicepressen.... Varje helgmorgon vaknade jag av att pappa pressade apelsiner. Mamma ger sig fan på att klara allting själv, och jag beundrar henne för det. Idag ska jag ta mig ut ur huset för att sluta vara tonårsdotter, och sedan komma tillbaka och vara 26 snart 27 och hjälpa henne med vad det nu är som behöver göras.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback