intervallträning

image341

Så här funkar det: sorgebearbetningen går i intervaller och sammanfaller för tillfället med min menscykel. Jag är Dostojevskijs källarmänniska, eller den skadade huvudpersonen i Nästa som rör mig av Bodil Malmsten. Jag smyger omkring på NK och fingrar på dyra väskor i äkta läder. Jag gråter olidligt mycket och får näckspärr och måste använda stödkrage. Och jag står inte ut med mörkret. Jag tittar på Sex & The City och känner mig ful. Kläderna passar inte, allting sitter skevt eller obekvämt. Suddig i konturerna. Jag ser vita prickar i synfältet. Försöker bota allt detta med att tvätta håret med rosa schampo som heter Love. Dagligt självsex och ibland god mat. Umgås mycket med mamma som låter mig vara precis som jag är. En sjöko. Sätter upp ljusslingor och tänder värmeljus. Bläddrar frenetiskt i gamla papper och fotoalbum och gråter en skvätt till. Lyssnar på techno tills hjärtat blöder och gnuggar tandköttet med lakritssnus. Nästa vecka är det förhoppningsvis över.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback