norr över

Robertsfors. Ute –10. Bastu +70. Rev av med en borste, smörjde in med aprikos. Långpromenad innan solen gick ner, frostiga hårtoppar och termobyxor – det här vidsträckta landskapet… ögat får nå en horisont, inte trängas mellan väggar som ett jagat djur. Det har varit en intensiv helg i Umeå. Jag har känt mig vilsen och stundtals trängd, drömt om vilddjur. Druckit öl med hockeykillar, försökt hitta hemliga platser bakom deras tomma prat. Sissi har bakat kärleksmums och vi har dragit runt på stan. I mötet med människor har jag varit trött, handlingsfattig, ointressant. Sissi bodde granne med en man som njuter av S/M-sex. På Plaza var det Bonde söker fru, och på O’Learys… Vi såg Linas kvällsbokFilmstaden, underbart fin film, gå och se. Jag fnittrade som jag vore femton igen. Vi åt hamburgare på Max. Kaffe på Schmäck. Lät hockeykillarna klämma på Sissis kasse med sexleksaker. Jag, i koma av trötthet och längtan bortom. Nu är jag bland tallar och granar, nybastad, vindrucken och med en kvälls samtal tillfreds. Vi har suttit med Sofias föräldrar och pratat om allt. Jag har pratat om allt. Tagit ett glas till, en snus till, ännu ett spår med Bruce Springsteen! Pratat om Ryssland, om far, om kärnfamilj, prestation, vikten av att känna sig nöjd… att känna sig nöjd om man så fan jobbar på industri. Nu i tystnaden, äntligen en stunds eftertanke, närvaro.


Kommentarer:
Postat av: Fredrik

det låter fint. själv blir jag bara mer förkyld. jag tror jag är världens sjukaste människa. i alla fall den mest sjuka människan i min lägenhet. det är helt sjukt!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback