första dagen på resten av mitt liv

Sofia har en hårfön som låter som en vibrator. Jag hade inte särskilt roligt igår, nyårsaftnar blir ju sällan det... Någonstans vid ett-tiden spårade det mesta ut, allt blev fel. Det började med att jag tappade min mobil på ett stengolv och hade världens problem med att sätta ihop den, blev vansinnigt arg och mina vänner åkte utan mig för att de tydligen inte orkade vänta. Tack tack. Sofia skulle till sin kille och jag tog en taxi till den där andra festen. Det var en hemmafest med mode-folk och jag slog mig ner i en soffa bredvid en kille i rutig skjorta, stora glasögon och mustasch och frågade om han också hatar nyår. Det gjorde han inte, så jag skämtade om att jag alltid kunde skära handlederna av mig med den där brödkniven som låg på bordet framför oss. Han uppskattade inte min galghumor. Sedan pratade jag med en tysk från öst-berlin som läste ryska fem år i skolan. Han kunde lite svenska också. D-u-ä-r-m-k-t-sö-ö-t. Det var intressant att prata om hans relation till Ryssland, men jag tror att han mest ville hångla och det ville inte jag. Därefter blev jag tvångskysst av en kille som jag och Julia bråkade lite om för sju år sedan. Mode-folk är inte roliga. Jag tog taxi hem vid fyra-tiden efter en massa sms-missförstånd. Om min telefon hade funkat som den skulle, hade jag fått ligga inatt. Helvete.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback