närvarande

Jag har haft en sjukt bra dag. Jag och Sofia tog en sväng till Kapsylen på Tjärhovsgatan för att sälja några ex av Made in Russia till Centrum för fotografi. Där träffade vi två charmiga karlar som var intresserade av projektet och har hand om olika verksamheter på galleriet och Kafé 44. Det var ett mycket bra samtal och jag känner mig pepp. Sedan åkte vi till SL:s hittegodsavdelning eftersom Sofia sprider ut sina grejer över hela stan. Hon var på vippen att trampa på en mosad råtta som låg i sina egna inälvor. Jag kunde inte sluta prata om råttan, tills vi kom in på bögsex istället. Det är så mycket man skulle vilja veta. En fika på Café Edenborg i Gamla stan för att glömma inälvorna och ge varandra medaljer igen. Startade en ny blogg på hennes dator och planerade framtiden en smula. Smygtittade på en snygg kille. Dagen har haft ett skimmer av sammanträffanden och ödesbestämdhet. Vi pratade om Jonas Hassen Khemiri och vips stod han på samma tunnelbana, i vagnen som var sponsrad av Interflora. En ung hiphop-kille satt bredvid oss och skrev med skrivstil i sin dagbok och vi blev betagna. Nyckeln till lycka handlar om närvaro. Att stå stilla.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback