på hal is

Hos mamma igen. Hon lyssnar på Sinatra, skurar badrummet och gråter. Lagar trerättersmiddag... Jag har varit på vernissage för Strömholms bilder på Galleri Kontrast med Sofia och Ylva. Det var fullt av folk och Anders Petersen höll invigningstal. Jag stod på darriga bambi-ben och drack vitt vin... hälsade på Gunnar Smoliansky och kände att pappa var på alla sätt närvarande. Hade ett fint samtal med Anders, träffade förmodligen honom som barn, men idag var första gången vi pratade. Det blir många stora ord när man står och minns någon som är borta, ofta ett idealiserande. Men att Anders sa "din pappa var en hjälte" fick ju hjärtat att svämma över. Jag gav honom ett ex av Made in Russia och lovade att höra av mig. Blev inspirerad och samtidigt utom mig av sorg och saknad. Tog en fika med mina vänner på Soda. Nu är jag tillbaka i den existensiella centrifugen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback