true romance

kärleksbrev

Nästa vecka ska jag hålla ett 40-minuter långt föredrag om ungas situation i den ryska republiken Karelen. Är inbjuden eftersom jag skrivit ett kapitel i en bok som ges ut av Föreningen Norden. Än så länge har jag bara nyckelord i huvudet, som varken är politiskt korrekta eller vad föreningen väntar sig. Jag inbillar mig inte att jag är ett språkrör för dagens generation i Ryssland, herregud, jag var ju lost in translation under min tid i exil. Jag kommer att berätta om
Made in Russia, visa bilder och förstås prata om hur dåliga svenskar är på att komma hem med intressanta och moderna reportage från Ryssland. Idag kom en polack fram till mig på jobbet och drog ordvitsar på ryska - det var någonting om att ljuga på en matta, jag förstod inte vad som var roligt men han lovade att komma tillbaka med ryska historieböcker. Dagen har varit som en Beck-film, och nu har jag fått veta allt om mina besökares bölder och alkoholvanor. Jag hoppas att sommaren kommer snart och att jag ser ut så här.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback