konsten att sätta igång

Så här gör jag när jag ska skriva på mitt s.k bokprojekt: Går till Systemet och köper deras billigaste vita vin och dricker det i duralexkristall. Ställer datorn i sängen och spelar cd-skivor med Sisters of Mercy (ja, det är sant). Trycker oavbrutet på delete-knappen. Ger mig ut på webben och trasslar in mig tills all kreativitet är borta.

Framförallt gör jag research. Har sett Carl Johan De Geers självbiografiska film Med kameran som tröst, samt Hallo baby av Johan Bergenstråhle med Marie Louise Ekman som sig själv. Hon är väldigt mycket naken. Och så vansinnigt snygg. Plexiglasboxen som står på mitt golv är med i filmen. Mamma har en hemma också, plastflugor som dansar vals med människor på rosa bomull.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback