söndag

image261


image262

Vad ska man göra med alla gamla kollegieblock? Spara dem? Riva ur sidor som känns viktiga? Allt klotter som tillsammans kanske ger en helhetsbild... Konstiga utsvävningar på ryska. Jag saknar ryska språket. Mina studier ligger på is. Ryskan har ju hela tiden varit ett sidospår, i väntan på någonting annat. Jag vet inte vad detta någonting annat är. Efter en middag hos Gabbi känner jag mig åtminstone mjukare i kanterna. Vilken befrielse med ett ombonat hem, böcker längs med väggarna, saker. Rubens rum med alla leksaker, riktiga leksaker i trä. Vi drack kaffe från finservisen och pratade lite skit om Konstfack... Tidigare idag träffade jag Zhenja, min kompanjon i Made in Russia-projektet, som var i Stockholm med sin tjej Olga och hennes son Jarek. Lika märkligt varje gång mina ryska vänner är på besök i min hemstad. Världen känns så liten. Det var extra roligt att höra Jarek blanda ryska och svenska språkkunskaper...(han är tre år). Han lägger på ryska grammatiska ändelser till svenska ord, t ex "båtitchki". Så gulligt!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback