true religion

Vi var på Slicks femårsfest på Debaser Medis. Anna och jag hade suttit i ångestparken och druckit rosé... avfärdat två chilienare och pratat om Stig Larssons bok Autisterna och om resan till Dalarna med våra ex, någonting om valfångst... Jag känner alltid en stor meningsfullhet efter en konversation med Anna. Vi stryker inte varandra medhårs, och ger vi varandra komplimanger är de som en käftsmäll. Och på Slick samlades mina nära, utom Sangert och Julia. Fanny är i stan, vilket verkligen hör till ovanligheten, men varje gång känns det som att det var igår. Syskonkärlek. Till och med Sofia var där, fri från stödkrage och Treo Comp.

Alla var där. Men jag räknade inte med att den kvinnliga präst som begravde min far skulle vara mitt ibland oss på dansgolvet. På något sätt respekterar jag henne mer nu.

Regnet växlar till sol och min granne sitter på sin balkong och spelar Mental istid på gitarr.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback