F***

På tunnelbanan satt en kvinna från socialförvaltningen som högljutt diskuterade ett fall på mobiltelefon: en handikappad pojke vars filer mystiskt hade "försvunnit". Hela vagnen fick ta del av denna pojkes öde, om fosterföräldrar, misskötsel osv. Det första jag lärde mig när jag jobbade inom hemtjänsten var att inte prata om sina patienter med vänner på t ex tunnelbanan... någon i vagnen skulle kunna vara en släkting eller på något sätt involverad.

Jag blir förstås förbannad på allt i samband med mens. Tonåringar är mitt senaste hatobjekt. Tuttar och rumpor in my face överallt. Skräniga tjejer i tovigt hår som pratar som om de vore fem. Killar som beter sig som svin.

Jag vill bo på ett gods i Skottland och spendera mina regniga eftermiddagar med att dricka te. Jag vill ha moln och gröna kullar. En pint på närmaste pub. Kanske en rävjakt?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback