jag älskar er

14464-90

Mitt liv kommer tillbaka. Det kan vara våren som får alla inre isar att smälta, svaret på mina böner. Sedan pappa dog för fem månader sedan har jag stått på pausknapp, stoppat huvudet i sanden. Imorse vände jag mig mot solen och kände mig som en tussilago. Min inre konversation med pappa ändrar samtalsämnen. Desperationen, frustrationen och ilskan mjuknar sakta upp till stilla monologer. Jag känner TACKSAMHET mot våren och människor i min närhet som ger min energi. Jag älskar er. Älskar att ni är tålmodiga. Jag älskar allt nytt som jag lär mig, det som väcks i mig; nyfikenhet, upptäckarlust, kreativ lust. Jag älskar att killars hud är lika känslig som min, att man kan röra musklerna med sitt lillfinger och framkalla gåshud. Jag älskar att killar tycker om en hur man än ser ut, deras sätt att se, utmana, skämta. Jag älskar Bruce Springsteens låt 4th of July, Asbury Park.

Det mest intressanta konstverket just nu måste vara
det här.

Kommentarer:
Postat av: Fredrik

våren är en räddning inte bara för dig. när vi ses nästa gång blir det en varm vårkram. och kanske promenerar jag från farsta till filmhuset nästa vecka. nu ska jag försöka skapa en present till en vän.

Postat av: marla

Det är 13 månader sedan nu, sedan min pappa gick bort. Jag förstår din känsla av att allt som är bra blir underbart i kontrasten.

2007-03-12 @ 15:50:44
URL: http://marla.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback