sköna söndag

Fantastiskt väder! Jag, mamma och Sofia var ute hos min mormor på Insjön, drack kaffe på varandan i solen. Tittade i gamla fotoalbum där jag är bebis och mor & far unga, solbrända, vackra. Hittade morfars Super 8-kamera som vi vill lära oss att använda om det är möjligt. Åt en semla, mådde illa. Mamma berättade historien om när jag kom hem full första gången - jag hade varit på fest hos Julia som bodde i huset mittemot på den tiden, skulle få vara ute sent men kom hem klockan elva och stod i hallen och skrek jag är sjuuuuuk. Sedan låg jag och kräktes rödvin halva natten och svor på att jag aldrig skulle vara full igen. Yeah right. Igår var jag på Allmänna galleriet med Julia (elva år senare), hennes zza zza zu var med och jag gick mest omkring och snubblade på folk eftersom det var trångt och min motorik inte riktigt funkade (jag var inte full). Det var en pärs att ta sig hem - fastnade på Rådmansgatan eftersom en anarkafeministpunkare blev spöad i sista vagnen. Poliser stormade tåget och vi satt fast i evighet. Folk var sjukt fulla och vidriga, jag ville sjunka genom jorden. Nu ska jag samla ihop kläder som ska skänkas till baltstaterna.

Kommentarer:
Postat av: Fredrik

mänskligheten, eller i alla fall inte den svenska delen av den, visar sig sällan från sin bästa sida på nattunnelbanan. ack, den som ändå hade privatchaufför.

Postat av: ljuvlia

du är fin min sanna. mycket fin.

2007-03-05 @ 11:38:27
URL: http://ljuvlia.blogg.se
Postat av: sofia

jag gillade din att din mormor kallade första fyllan för "dagen då Insjön var upp och ned."

2007-03-06 @ 10:15:37
Postat av: sanna

haha, ja det var fint. "himmel och pannkaka".

2007-03-06 @ 13:27:26
URL: http://www.sannusjka.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback