vårkänslor

Igår var jag ute med mina två oligarker. Först var vi på Göta källare, i något slags vip-rum med svarta draperier som gav stället en tvivelaktig atmosfär. Det var vi, ett gäng asiater, gratis öl och laxsnittar. Tog en taxi till Enskilda galleriet och trängdes i allt det vita. Mådde fortfarande illa av medicinen. Sedan en sväng hem till Antons kompis i St Eriksplan och rökte vattenpipa med kokossmak. På vägen hem, vid skolgården, såg Pasha och jag två rådjur. Undrar om det är samma rådjur som jag träffade i vintras. Idag promenerade vi från Skanstull till Karlaplan. Jag lär mig något nytt varje gång vi ses. Han berättade att i Ryssland är svanar sällsynta och mycket speciella djur. Har man lyckan att få se en svan får man tur resten av livet. Under vår promenad flöt ett femtiotal svanar fram över Nybroviken. Ett riktigt svan-party. Vi tittade på Notjnoj DazorFilmhuset och jag somnade. Åt delicatobollar och hånglade. SFF hade fest så vi fick gratis mat och vin. Nu, ett dygn senare, är jag hos mamma. Har tittat lite på dokumentären om Anita Ekberg, från hennes besök på Filmhuset i somras, när jag jobbade. Såg min egen nacke. Jag hatar autografjägare. Verkligen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback