att återvända

I natt drömde jag om djur igen. Det hade kunnat vara en sekvens i Jurassic Park eller någon annan läskig Hollywoodrulle. Tom Hanks var där och räddade mig från käftarna på en rosa krokodil.

Jag grät förstås under hela avsnittet av Six feet under. Sista säsongen har inte alltid varit bra, men nu tycker jag att kvaliten är på topp igen. Avsnittet fick mig att minnas de där fruktansvärda timmarna efter dödsfallet, och den där första natten då man aldrig vill somna för man vet vad som väntar när man vaknar. Jag minns att jag sov hos mamma och att vi inte släckte några lampor. Jag minns förstås att jag, precis som Ruth, drömde att han satt i köket och allt var som vanligt och jag frågar är du tillbaka nu? Jag kände också igen mig själv i Claire.

Djävulskt bra serie.

Att återvända tyckte jag om. Vilken donna
Penélope Cruz är.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback