fotosyntes

Mamma grät i telefonen igen när jag ringde i morse och jag stod handlingsförlamad och försökte trösta, komma med förslag. Sedan spenderade jag hela eftermiddagen på min balkong och planterade blommor i lådor och krukor, tog en paus då och då för att läsa Elementarpartiklarna. Det kändes skönt att gräva med händerna i den blöta jorden. Solen mot naken rygg. Huvudet är tomt på tankar, allting registreras men sedan tar det stopp. I går var jag och Anna på Allmänna Galleriet. Jag åkte hem tidigt, efter ett tappert försök till socialt umgänge på en födelsedagsfest.

Kommentarer:
Postat av: Anton

tack sanna för att du förstår. Är så förbannad på allt som skrivs i svenska medier, det kommer ju verkligen inte ut nåt om det andra sidan av konflikten. Känns som att kalla kriget fortsätter :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback