let your hair down, put on some lipstick, shake your hips

image315

Är fortfarande lite skakad efter min promenad i regn-/snöstormen. Fingrarna stelfrusna, ansiktet vindpinat och rödflammigt. Jävla Sverige. Jävla november. Jävla förkylning och jävla mens. Köpte i alla fall sushi och Rocky Road-chokladglass. För att det är fredag målar jag naglarna ("magic frost") och lyssnar på Kate Ryan (Désenchantée). Hon blir mitt sällskap ikväll. Hon och Iprenmannen och en dator från stenåldern.

Det är lönetid och det triggas jag av.
Citronmuffin skrev om konsumtionshysteri nyligen och jag känner ofta som hon. Åtminstone när jag inte har pengar. Med stadig månadslön går jag bananas utan dåligt samvete. Jag tänker att jag är värd varenda plagg och pryl som jag spenderar mina pengar på. Har man levt ett år på svältgränsen där det mesta varit below zero är ett nytt läppstift från YSL som bästa sortens uppåttjack. I dagens avsnitt av That 70's show säger Brooke Shields till Donna att rött läppglans är det enda som får en tjej att sluta vara ledsen. Det sa min amerikanska syster till mig när pappa dog: let your hair down, put on some lipstick, shake your hips. Jag borde svarat som Donna: well, i'm not a superficial idiot. Men nu, ett år och snart två månader senare, kan det mycket väl stämma.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback