jag brukar drömma att jag tappar tänderna

Jag åt lunch med Sasja på Moderna museet: kardemummaspetsad pumpasoppa. Vi har inte träffats på länge och inte pratat om att bådas pappor gått bort under loppet av ett år. Istället pratade vi om hur dyr maten var, och skrattade åt den gången vi köpte nötter till ölen som kostade 140 rubel på ett sovjet-kitch-ställe i Petersburg. Vi fick valuta för pengarna genom att ha sex på toaletten. Sasja har aldrig haft problem med tänderna, men nu är det hål överallt (som kräver rotfyllningar) och visdomständer och fan och hans mormor. En dyr historia blir det. "Det kanske är sorgen" sa jag. "Du kan inte undvika den genom att begrava dig i jobb. Sorgen kommer alltid fram på ett eller annat sätt."

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback