tout seule

Vi såg Tillsammans är man mindre ensam, som bygger på boken som jag läser just nu. En fransk myshistoria med Audrey Tautou och en hunkig karl med hårt yttre, men mjukt inre. De bor i en paradvåning med antika möbler utan centralvärme och de röker i sängen och dricker öl och allt slutar lyckligt. Inte utan att jag blev avundsjuk och placeboförälskad och på promenaden hem rökte jag till och med en cigarett. Jag gick den långa vägen som påminde mig om en incident sommaren då pappa var sjuk. Syrenerna blommade och jag var full som en kastrull. Det var natt och jag ville plocka en bukett för att lukta på dem eftersom de luktar skolavslutning och barndom och löften om allt möjligt. Ur mörkret hör jag en auktoritär stämma som skriker att man inte får plocka syrener, de är FRIDLYSTA. Mitt i natten! Jag såg aldrig vem det var men mumlade nåt i stil med det skiter väl jag i. Morgonen efter fick jag en pollenchock. Så var det med det.

Kommentarer:
Postat av: E

Fridlysta? Det var det dummaste jag hört.
Men det har hänt mig också. Då var det en polis, hitkommenderad från Skåne för att bevaka Sthlm maraton. Jag ba "vem fan är du bonnjävel!"

Postat av: sanna

Haha! Vad sa han då?

2007-10-26 @ 11:06:26
URL: http://www.sannusjka.blogg.se
Postat av: E

(På skånska:) Va?

2007-10-26 @ 15:16:10
URL: http://www.tristessen.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback