allt var inte bättre förr, men DN var det

Jag fick ingen DN imorse vilket förstörde hela morgonproceduren. Jag brukar växla mellan att prenumerera på DN och SvD och kan lite bittert konstatera att DN blir mer och mer folklig, ytlig och substanslös. Intervjuerna är lättsmälta (läs: spåniga), välarbetade längre reportage har ersatts av livsstilsjournalistik, med betoning på konsumtion och lyckade människors vardag. Söndagsbilagan var verkligen läsvärd på den tiden då portfolio-uppslaget fanns. För att inte tala om På stan. Kanske är det dagens modefixering jag värjer mig mot. Dock förtjänar DN beröm för att de infört Boklördagar!

Exempel på DN:s nya journalistik:
Intervju med Mads Mikkelsen.

Kommentarer:
Postat av: sofia

tack för att du tog upp intressant ämne. DN är mycket ledsamt...

2007-09-24 @ 15:14:25
Postat av: ljuvlia

Exakt!
http://www.diva-portal.org/sh/undergraduate/marc21.xsql?lang=sv&dbid=1284
Hrrr...harkel harkel....

2007-09-24 @ 17:15:08
Postat av: HannesFury

bra att du uppmärksammade detta, om än lite kort.

2007-09-25 @ 00:01:57
Postat av: sanna

Kul att ni tycker det! Är ganska kort i orden nuförtiden.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback