bon, beau

image458

I fredags, när A och jag var trötta och hängde hemma läste jag senaste numret av
Bon. Jag kan inte sätta fingret på var problematiken ligger: att tonen är intern, att deras resor sponsras av PR-byråer eller att det helt enkelt är tråkig läsning. Hur som var det ändå roligt att läsa reportaget om pengar, där ett gäng mediapersonligheter blir intervjuade om sin ekonomi. Roligast var Cecilia von Krusenstjerna (dotter till PG Gyllenhammar och författare till boken En spricka i kristallen) som "har brutit med sin familj, men inte med deras pengar" och verkar vara helt uppe i det blå. Hon vill bara prata om sin grekiske pojkvän Dimitris som är en f d drogmissbrukare och utfattig gatumusikant, som hon försörjer. "Åh, Dimitris har en sådan utstrålning! Han var 37 när han fick sin första lägenhet. Jag har köpt ett nattlinne för 1000 spänn nu för att jag ska åka och hälsa på honom." Hon berättar också att hon blev sol- och vårad av en yngre kille som hon hånglade med på krogen. Han fick 30 000. Cecilia har en liten, liten lägenhet i Vasastan som hon köpte för 7 miljoner. Och så är hon, som hon uttrycker det: "narcissistiskt störd". Intervjun avslutas med hennes citat: "Kärlek och sex, det är lycka." Och rapparen Ken svarar: "Jag tror du är grym i sängen, jag måste bara säga det."

Kommentarer:
Postat av: Maria

snygg blogg stumpan

Postat av: sanna

tack, du!

2008-04-28 @ 13:09:43
URL: http://www.sannusjka.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback