mina pappershögar blir större

Efter jobbet igår var jag på LAVA och lyssnade på ett samtal mellan redaktörerna till Novell, flm, Ykky, Det grymma svärdet och Femkul. Nasim Aghili (redaktör för Femkul) var den enda kvinnliga deltagaren och råkade representera just en feministisk tidskrift. Hon var välformulerad, rolig och vacker (även om jag egentligen inte tycker att hennes utseende borde nämnas i sammanhanget, men hon var ju faktiskt skitsnygg); överhuvudtaget var alla duktiga på att formulera sin verksamhet (jag hade förmodligen fått en släng av Tourettes). Jonas, min fd kamrat på Cinemateket, var där som redaktör för flm, jag hoppas verkligen att de blir beviljade stöd från Kulturrådet. Ykky har jag inte hört talas om tidigare, stilig form och med mål att vara ett konstgalleri på papper (bytte till mig ett ex som jag försökte läsa på tunnelbanan, men formatet är lite för stort). Musikmagasinet Novell släpper första numret 25 april och firar det i grottan på Söder Mälarstrand. Grymma svärdet är en slags uppföljning på Pontus Lundkvists fanzine Mina ögon!! Mina Ögon!! som jag brukade läsa när jag var ung och arg.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback