scarlett, minus bysten

Jag såg en död gubbe på vägen till Sofia. Egentligen vet jag inte om han var död eller medvetslös, men hans ansikte var krossat som om han ramlat framlänges ner i asfalten. Kissat på sig hade han gjort också. Eller var det flaskorna i påsen som gått sönder? En stackars tonårskille stod bredvid och svettades och berättade att kärringen uppe i fönstret ringt efter ambulans. Jag är ganska övertygad om att gubben var död. Nu har jag sett två döda människor, en frivilligt och en ofrivilligt. Vet inte vad som är mest otäckt. Gick i alla fall vidare och fikade hos Sofia som har fyllt år. Sedan sushi med mamma. Jag ser ut som Renée Zellweger, sa jag olyckligt till henne som om det var viktigare än att jag sett en död gubbe. Nej, du ser ut som Scarlett Johansson, minus bysten, sa hon (för andra gången). Heja mamma!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback