i'm proud

I natt drömde jag att pappa levde. Minns knappt den känslan längre, men här var den igen, glasklar, han och mamma hade flyttat till ett nytt hus och jag vattnade deras trädgård. Allt gick i aprikos, varmrosa, orange. Torkade blommor och flätade korgar, helt taget ur luften, som någons patio i Los Angeles som jag kan passerat i baksätet av David's Toyota.

Jag och J följde Pride-tåget över Skeppsbron och vi hade gåshud och tårar och mens och stämningen var laddad, regntung, men laddad. En arm runt min axel var viktig just där. Sedan en tur på Moderna med J:s tyska vän T, jag stod länge och glodde på Natalie Djurbergs animationsinstallation, särskilt den där en eskimåkvinna dödar en valross och öppnar upp honom, gräver ut inälvorna och syr in sig själv i hans mage. Dagen blev snart till morgon, jag lämnade festen innan det började hånglas i köket, I couldn't bare.

Kommentarer:
Postat av: salvada

"jag lämnade festen innan det började hånglas i köket, I couldn't bare."

Word.

2008-08-03 @ 14:46:16
Postat av: j

du är så fin.

love!

2008-08-04 @ 00:45:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback