moder jord



Hela helgen har jag spenderat med mamma.
Jag har legat i hennes stora, varma famn och hon har masserat min S-formade nacke, fått mig att slappna av som om jag flöt på saltvatten. Hon och jag som två valar i hennes dubbelsäng.
Vi är nära igen.
Var på bio för första gången tillsammans sedan jag var liten (det var annars min och pappas grej) och vi såg förstås Mamma Mia och jag grät som en bebis, gömde mig i en svart sjal, skämdes. Grät för att hon grät, för att jag tyckte att alla satans Abba-sånger handlade om henne och pappa, eller om mig och henne, och det finns ingenting som får mig mer sentimental än banala sånger om kärlek. Och för att Meryl Streep var så jävla bra. Resten hade jag kunnat skippa, men när hon stod där på ett berg och sjöng The Winner Takes It All till en töntig Pierce Brosnan, då skakade fan väggarna.
Sen torkade vi våra kinder och gick för att äta pizza.
Och så köpte hon mig ett par skor.
Min mamma.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback