rauk

image385
Lyssnar på
Pascals nysläppta skiva Galgberget. Isak träffade jag under tiden på Gotland. Sedan sågs han, jag och Sofia i Bagis, på Krogen... Vi hade rotat i grovsoprummet, hittat ett havsblått indiskt tygstycke som fladdrade i vinden. Det var Isak som berättade om det där med hallonkrämen: han jobbade inom psykvården och under lunchen var det en patient som sedvanligt ställde sig upp och skrek att han ville dö, var på en ur personalen svarade honom på bred gotländska: Men Bengt, ta lite hallonkräm så ska du se att det blir bättre!

På vår lunchrestaurang äter nästan uteslutande män. I kostym, eller i något casual. Det kommer in ljus från alla väderstreck, tydligast uppifrån taket. I entrén bubblar en fontän. Några gånger i veckan sitter en man i restaurangen som ser ut som min pappa. Jag fastnar med blicken, kan inte väja, han observerar detta och stämningen blir märklig. Jag tittar på honom som om han vore ett spöke.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback