ARAKI/CLARÉN/BITTER_MOON

image371 image372
Araki-utställningen på Kulturhuset är definitivt värt ett besök. Han ger dig en inträdesbiljett till Tokyos smutsiga nattliv, till sitt utforskande av sexualitet och död. Det som får mig att bli berörd är lekfullheten, prestigelösheten, att det äcklande och upphetsande lever sida vid sida. Gå sedan ner två trappor till Anna Claréns bilder av ett kallt sommarsverige. Jag avslutade dagen med att se Bitter Moon med A, för mig tredje gången. Mimi säger i en scen "Dancing has to come from the heart. My heart is broken." Varför har jag inte förstått det förrän nu? Att skrivandet måste komma från hjärtat.

Kommentarer:
Postat av: majda

grymma bilder!

Postat av: sanna

Ja, det kan vi tacka Nobuyoshi Araki och Anna Clarén för!

2008-01-14 @ 23:11:32
URL: http://www.sannusjka.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback