kärlek, magsjuka, amerikanska södern

image377
Tre dygn med A, därav dålig uppdatering. I lördags spelade han på East, jag gick ganska tidigt, han kom i taxi vid 05.30. Sedan har vi legat i horisontalläge p g a magsjuka (han) och yrsel (jag). Fint. Ingen Guldbaggegala för mig i år och det känns skönt, hade ingen längtan dit. Jag har nog aldrig varit så ful som jag är nu. Allergiska utslag och lindrig tonårsacne, hår på utväxt (ska ses över nästa vecka) och allmäna pms-känningar. Tack och lov att A gillar mig ändå.

En amerikansk regissör har kontaktat mig. Tydligen har han försökt att få tag i min far i flera år, utan resultat. Han är i processen att skriva en bok, där en viss resa till Tennessee ingår. Han och pappa reste dit 1961 för att göra en dokumentärfilm om
Sleepy John Estes, en bluessångare som alla trodde var död. Resan var riskfylld och de fick slutligen fly från den lokala sheriffen. Men det blev en film och jag har ärvt stillbilderna som pappa sparat. Regissören vill nu träffa mig, se bilderna och prata om den här upplevelsen. Vi ska träffas i Mexiko, LA eller Stockholm. Jag hoppas förstås att jag har råd att besöka honom i Staterna. För min egen skull, och bokens.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback