långsamhetens lov

image382
I söndags. Promenad från mig till Hammarby sjöstad. En skyddad verkstad, tillika latteparadis. Utsikten och restaurangen Göteborg är det enda attraktiva med detta område. Jag skulle inte vilja bo där, särskilt inte med barn... Det är Ryssland (eller någon fransk förort från 60-talet) med lite snyggare fasad. Det är depression. Vi tog båten över till Söder för att se Fjärilen i glaskupan, men den var slutsåld så det blev istället
Paranoid Park. Gus van Sant gör mig besviken! Eller så är jag bara inte på humör för tonåringar på glid-skildringar. Kan inte låta bli att skylla det på Gus fäbless för young studs som så tydligt karaktäriserar hans filmspråk. Det och långsamheten. I Elephant uppskattade jag den för dess igenkännande vardagsrealism. Denna gång tröttnade jag på långa tagningar av tonårskillars ryggtavlor när de går genom skolkorridorer. Flickvännen är horrid och mamman frånvarande. Många scener surrealistiskt vackra, men de tycks skära sig mot historieberättandet. Jag hoppas verkligen på Fjärilen i glaskupan.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

men ha nån att hålla i handen.

2008-01-29 @ 15:58:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback