the art of human behavior

Jag förvandlades inte till en pumpa, men natten kändes som tagen ur någon skruvad novell av Gogol. Efter två plastmuggar vodka blev festen hardcore. Pasha insisterade, just den här vodkan är medicin mot din förkylning. Jag har legat i horisontalläge och gått igenom i huvudet vad jag sagt, gjort, till vem och med vem, och studerat ett gigantiskt blåmärke på vänster lår. Som sig bör på självaste nyårsafton urartade både det ena och det andra, någon blev lite för full, det bråkades, kräktes och hånglades och saker gick sönder. Jag panikade när jag inte hittade min väska, och när jag sedan upptäckte att alla tillhörigheter låg utspridda på golvet. Vid sex-tiden tog jag en taxi med mina kära ägodelar och grät hela vägen hem. Trött, full, melankolisk och orolig för alla vänner.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback