every day life

David sparar allting. Matrester: spaghetti med tomatsås, salladsblad, vinslattar. Allt prydligt i små plastpåsar i kylskåpet. Han går upp när det blir ljust, vid fem-sex, springer, gör sit-ups, målar akvareller på verandan. Några timmar senare dyker jag upp i nattlinne och han ger mig kaffe. I går bråkade vi i ett supermarket, om persilja eller kapris eller något annat fånigt som han insisterade på att jag aldrig kommer äta upp. Han retar mig för mina matvanor (att jag alltid lämnar brödkanter and so on) och jag pokar honom i bröstet när han håller på att hosta upp sina lungor, säger: My God David, you sound just like my father och han stelnar till, men fortsätter röka sina ciggaretter.

Kommentarer:
Postat av: Annelie

Vinslattar i plastpåsar? Ni vekar hur som helst ha ett väldigt speciellt och unikt förhållande, du och David. Känner ni varandra genom din pappa?

Postat av: Sanna

Haha, nej mina slattar sparar han i glasen och ställer små fat på dem. Det är tur att vi gillar varandra eftersom vi tillbringar varje vaken minut tillsammans. Vi har aldrig träffats förut, bara mailat. David och pappa reste till Tennessee -62, gjorde en film som Davids ex-flickvän sedan förstörde. Vi ska försöka göra någonting nytt av materialet nu.

2008-07-11 @ 23:43:37
URL: http://sannusjka.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback