home, not so sweet



Jag är hemma. Avslutade resan med att promenera med David på gatorna i Westwood under en fullmåne. Åt pizza, drack sangria, köpte Plath's dikter i en kvällsöppen bokaffär, åt mjukglass (vanilj/choklad) och försökte att gå lika långsamt som David ('goooddammit' girl, don't walk so fast, relax') och tog ett bloss på hans American Spirit. Sedan ett bad i Michael's jacuzzi, tvättade håret med cocos-shampoo och kände mig otroligt sorgsen att behöva lämna allt så snart.

Flygresan var hardcore även denna gång - Delta Airlines får underkänt (och Air France toppbetyg). Atlanta - Stockholm satt jag omringad av ett gäng unga fotbollsstipendiater, de var jättegulliga och flörtiga och jag drack vitt vin och förbannade min sextorka, kvävde varje impuls att sträcka ut fingrarna och röra vid deras överarmar.

Släpade upp min tunga väska, full av böcker, cosmetics och presenter, för alla trappor och somnade utmattad i min vita säng.

Kommentarer:
Postat av: Fanny

Jag älskar också Air France!

Din resa har varit väldigt inspirerande på alla sätt och vis. Hoppas vi ses snart!

2008-07-18 @ 15:49:31
Postat av: Gabbi

Ja tack för den här resan. Har vart fint att vara med här hemifrån. Vi ses. Kram

2008-07-18 @ 16:03:20
Postat av: Sanna

Fanny: Det hoppas jag också, det var alldeles för länge sen. Måste ta mig till Paris inom en snar framtid.

Gabbi: Kram tillbaka och vi ses alldeles säkert.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback