San Francisco



Staden. De kallar den så, "The City". Branta backar, vadmusklerna får jobba. Bodde hos Jesse, Carla och deras dotter Lucinda. Hon konstnär, han musiker. Stor lägenhet med en hacienda, klätterväxter och enorma pioner. Rosa badkar med lejontassar. Lucinda visar mig sitt rum, hon är sju år, a sweetheart, smart, ljuvlig att umgås med. Lunch i parken, pittbull välter ut vår raspberry soda. Besök på Ferlinghetti's bookshop City Lights. Köpte böcker för 70 dollar. Yr av upphetsning. Avlägsnade mig från gruppen, satt länge på ett av alla caféer, åt en banan, räknade homeless junkies som passerade fönstret. Middag med familjen, chinesee take away, började nästan gråta av den kärleksfulla atmosfären, ville krypa upp hos den, värma mig, stanna. Lucinda magsjuk av maten, kräks hela natten. Jag ligger bredvid David på en madrass, kan inte sova. Morning after: Frida Kahlo på MoMa. Vintage shopping på Haight, Ashbury. Kaffe med Liza.
Liza's grandmother bor i Malaysia. Hon sparade sin dotters hår, gjorde en knut av det och fäste den i sitt eget. Hon ådrades, håret blev grått, men knuten förblev svart.
Tillbaka i Point Reyes... luften kyligare nu när dimman kommit in.


Kommentarer:
Postat av: Fredrik

jag undrade just om du skulle skaffa murakamis senaste. har fingrat på den i butiken. mannen i grå t-shirt och glasögon, är det david? han ser ut som han klivit ut ur en roman av cormac mccarthy. och bra att du påminde om att kolla in believers senaste nummer. mums!

det är tidig morgon här, blekt gråaktigt solljus men redan 20 grader.

puss!

Postat av: Sanna

Jag har inte köpt den än! Blev så förvirrad i bokaffären, så kanske att jag istället köper den i LA på vägen hem. Skönt att det är varmt i Stockholm. David ser ut som Paul Newman, as a matter of fact.



/xxx

2008-07-11 @ 08:22:39
URL: http://sannusjka.blogg.se/
Postat av: Fredrik

så passande då att paul newman spelade en av huvudrollerna i "road to perdition", som visserligen inte bygger på någon mccarty-roman men som känns som om den gjorde det. och som är så jäkla bra.

2008-07-11 @ 08:46:52
URL: http://meningen.fredrikzi.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback