bollen & jag

Jag och Fredrik köpte oss en boll, åt koriansk middag och sparkade sedan runt med den i Observatorielunden. Nöjde oss dock inte med detta, utan tog oss söderut, till min lågstadieskolgård vid Nytorps gärde - spelade någon slags basket och diverse bollekar tills solen gick ner. Försökte hänga knäveck och dingla i klätterväggen, lekte "associatonsleken" och skrek ut ord som klitoris, navelsträng och gonorré så att de studsade i mina forna klassrumsfönster. Bollen är nu i tryggt förvar hos mig, jag är ändå den som behöver den mest. Men det blir delad vårdnad. Nu ska jag prova den fantastiska klänning jag har köpt till Renés 40-årsfest i Oslo, dricka en skvätt Kahlúa och försöka att inte tänka.

Kommentarer:
Postat av: fredrik

haha, trots att jag ju var där med dig och kastade boll och skrek klitoris, flatlöss och George Clooney tänkte jag ändå när jag läste ditt inlägg att det verkade som något härligt utflippat jag själv borde göra ... borde aldrig låtit dig ha bollen första veckan, saknar den redan.

Postat av: sanna

som sagt, jag behöver den mest. åtminstone för stunden!

2008-06-04 @ 10:39:40
URL: http://sannusjka.blogg.se/
Postat av: Annelie

Fasen vad kul det där lät!

2008-06-04 @ 10:40:44
URL: http://annelie78.blogg.se/
Postat av: sanna

Det var det! Man blir så härligt barnslig av bollekar, som att endorfinerna gör hjärnan helt dampig.

2008-06-04 @ 11:04:37
URL: http://sannusjka.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback