the office



Jag har besökt vårt tryckeri idag. Det är en speciell typ av människor som jobbar i tryckbranschen, inte sällan gängliga alternativt kulmagade killar med blek hy och snus under läppen. Vår man i tjänst ser ut som Stig-Helmer och levererar uppfriskande, ironiska skämt i ungefär samma anda som på mitt eget företag. Framtoning påminner mig om Neil Strauss, hans icke helt fördelaktiga appearance kompenseras av charmen och humorn. Dessutom har han snus på båda sidor av läppen, samtidigt, och byxorna liksom uppdragna i midjan, åtdragna med ett skärp. Och så yrkesstoltheten, hur vi gick omkring i lokalerna och pillade på maskiner, uråldrig teknik (celluloidfilm!) blandad med modern. Nån snubbe dyker upp från ingenstans (med snus) och bara: såg ni fotbollen igår?? Vår man höll låda om ditt och datt, jag förstod knappt kontexten av det hela, flöt istället med på ett moln av fotofix. Sedan åt vi lunch i en liten platt stuga som varit raggarfik en gång i tiden, fantastiskt. Jag ser det framför mig: dansbana med kulörta lyktor, hångel i baksätet av en Amazon. Stor stark och inrökta gardiner.

PS. Två saker jag inte tycker om just nu är: 1. min parfymerade trappuppgång 2. lukten av nytvättade kläder. DS.

Kommentarer:
Postat av: Annelie

Min pappa äger ett tryckeri, och jag tror han nog är den enda där som inte faller in under kategorin "snusande, kulmagade, blekfisar":) Men jag tror att ta mig fasen alla andra där på tryckeriet ser ut exakt så!

Postat av: E

Snygg bild!

2008-06-11 @ 14:49:29
Postat av: Sanna

Precis, och alla heter Bengan, Stickan och Perra.

2008-06-11 @ 15:00:02
URL: http://sannusjka.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback