pondus



Ut ur dimman och hamnade i Hässelby Strand. Spenderade en timme hos Pasha, missade hela den ryska middagen för att jag var tvungen att se Dubravka på Kulturhuset. Det var värt det, hon var briljant, charmig, smart, otroligt rolig. En stor källa till inspiration för mig. Hon samtalade med Herta Müller, en författare som jag aldrig hört talas om förut, men helt i samma klass. De talade om att vara "exil-författare", om förlorat språk/identitet, om tillhörighet, var man känner sig hemma - det var intressant och de hade en pondus/karisma som triggade mig, som fick mig att känna wtf, varför lägga energi på killar, varför engagera sig i något som inte föder någonting, något som enbart står still, varför inte istället bry sig om någonting verkligt, konkret, som mitt skrivande, hur har jag ens kunnat låta det hamna bakom allt detta. W-t-f! Och jag kände en sådan glädje och lättnad att jag åker på onsdag, bort från den här staden, om en bara för två veckor, få se någonting nytt, tanka mitt inre minneskort, fuck the rest. Och sedan bröt jag åter mitt löfte om aldrig mer alkohol och mötte upp ryssarna med mera på thaibåten i Skanstull. Bra melodiös techno, skum thaiöl och trevliga samtal. Jag börjar byta dygnsrytm.

Kommentarer:
Postat av: ljuvlia

Ja fy fan vad rätt! Man blir bara aaaaww-W-T-F släng er i väggen alla pissiga relationer! Me myself and I.

2008-06-30 @ 15:15:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback