david, annie, susan, lasse, ögat

Kanske straffas jag nu för att jag skrattade åt gängledaren utan öga på McDonald's i fredags? Har haft nåt skräp i vänster öga sedan jag sminkade mig i morse, jag får inte ut det och tårarna rinner konstant.

David ringde i går. Hello, it's the dashing jew! sa han på bred amerikanska. Vi ska mötas i L.A kring 4th of July, åka vidare till San Fransisco, meet some art people and editors, jag stannar hos systrarna några nätter. Efter ha sett dokumentären om Annie Leibovitz är jag verkligen pepp på SF. Hon hade en relation med Susan Sontag som min far filmade med för hundra år sedan. Annie och Susans förhållande beskrevs så märkligt i dokumentären. Man förstår att de var ett älskande par, men det uttalas inte. Däremot beskrevs deras konstnärliga utbyte där Susan som intellektuell ifrågasätter Annies ibland ytliga konstnärsskap och tar med henne till bårhusen i Sarajevo (!). Jag tror att en fotograf och en författare kompletterar varandra bra. Kombon text/bild. Kände mig aningen låg efter dokumentären, dels för att den påminde mycket om Lasses liv (nu slutar jag kalla honom pappa) och att den väckte avundsjuka. Vilken kvinna, vilket liv. Fick ett sms av en kompis: jävla skit, nu vill jag bara ut o fota och knarka. Ungefär så.

PS. Jag är inte gravid!

Kommentarer:
Postat av: fredrik

inte jag heller!

har du förresten läst vad jag skrivit om maya deren på min filmsida?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback