efter regn

En fin helg har passerat, jag ska inte orda mycket om tvåsamheten, bara att min säng har fått ben och att lyckan är total. Konsekvensen är att andra blir lidande. Jag märker att mamma känner sig ensam och ni anar inte hur ont det gör i mig att inte räcka till. Vi var ute hos mormor igår, första gången på väldigt länge. Hon har fått hörapparat, gått upp i vikt och ser riktigt frisk ut. Blippar med sin digitaltv, löser korsord. Jag satt på bryggan i vårsolen, splittrad av helgens klimax och mitt dåliga samvete. Vattnet var grumligt, svart. Löven täcker gräsmattan, men rosenbuskarna har börjat knoppa. Jag känner L:s närvaro mer där, än hemma i lägenheten. Luften är hans. Jag blir förlamad av den så tydliga frånvaron. Och jag bemöter mammas sorg och irritation med samma irritation, istället för att låta henne ventilera. Fick nästan spel när vi skulle köpa en våg på Bygg-Ole. Jävla Bygg-Ole.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback