afasi

image474

Jag har tappat förmågan att tala om väder och vind. Orden kommer ut, men de är kalla, opersonliga, ingen människa vill hålla uppe en sådan konversation när jag är så osammarbetsvillig. Över luncher gör jag tappra försök, men orden faller platt till golvet och min samtalspartner skruvar obekvämt på sig. Jag kan prata om livet. Eller jag kan vara tyst. Och det är väl ändå något norrlänningar är bra på - tystnad. När det var dags att återvända hem var jag lättad. Vi åkte olika flyg och jag tvingades döda några timmar på Luleå flygplats. Tog flykten till ett avskilt bord där jag kunde koppla upp min dator och satt sedan som besatt, småfull på ett glas vin, och skrev på boken.

Ikväll såg jag filmen Dumpad med Fredrik. Den var inte lika bra som Supersugen, men hade sin charm och lättade definitivt upp min regniga sinnesstämning. Åkte hem till mig och spelade Backgammon, jag förlorade två gånger. A jobbar på tider som gör att vi förmodligen inte ses förrän i augusti, Fredrik får ta mina tårar.

Kommentarer:
Postat av: Salvada

Jag är skitnyfiken på boken. Bara det. (Alltså: du behöver inte känna dig pressad att förklara eller tala om den.)

2008-05-18 @ 10:55:05
Postat av: Salvada

Och en sak till: dina kategorier är så jävla bra.
Får mig att skratta varje gång.

2008-05-18 @ 10:58:21
Postat av: Sanna

Haha, jag använder ju aldrig dem! Jag skulle vilja ta bort sex-kategorin, men då försvinner alla inlägg vad det verkar. Jag är också skitnyfiken på boken, lovar att berätta mer när jag vet vilken väg den tar.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback