lilacs bloom

Efter italiensk middag igår promenerade jag och Fredrik i kvällssolen från Gullis ner mot Sandsborg. Jag hade lyckats hitta en datorväska för inga pengar alls, med turkosblått foder. Vi kom också fram till att lila är min färg efter ha köpt en sminkväska från Ordning & Reda (metallic!). Vi skildes åt, jag knipsade av en syrénkvist för att ta med den hem men svängde istället upp mot Skogskyrkogården och la den på pappas grav. Där har jag förmodligen inte varit sedan i vintras. Mamma har kanske varit där en gång. Det var därför vi ville ha just en askgrav, som är personlig men som inte kräver kontinuerliga besök. Ingen av oss känner någon slags kärlek till den där graven. Den finns där, that's it, den är inte han. Nu delar han ett schackbräde av gravar med andra sammetspåsar. Och han fick högra hörnet.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback