mother russia

14464-78

Polacken på jobbet har gett mig en ny bunt med rysk litteratur, bl a filmtidningar från sjuttiotalet. Det är så mycket text att jag blir snurrig av att bläddra i dem. Det har varit mycket Ryssland dessa dagar. I onsdags var jag på AG med killen från Uralbergen som ordnar technoklubbar både där och här. Han lärde mig snuskiga ord som Sasja aldrig ville lära mig. Det var roligt när han fick ett sms från en kompis där det stod Chatju techno i seks, Jag vill ha techno och sex. Det var en sådan kväll då man plötsligt kände tio personer på stället och pratade till höger och vänster, vad har du gjort de senaste tio åren... Kände mig som en uppskruvad docka; en dos ADHD och en dos skön tillfredsställelse av att vara närvarande och INTE tänka på sorgliga saker. Det var fint som han sa, att svenska språket är något känsloladdat för honom, en hemlig plats i sitt inre, precis som ryskan är för mig. Det är dock mycket mer ovanligt att en ryss kan svenska i Jekaterinburg, än att en svensk kan ryska i Stockholm.

Kommentarer:
Postat av: ljuvlia

Okej, efter onsdag då. Vill spa-a på centralbadet mer. Och längtar tillbaks lite till AG. Ikväll ska jag på Uffie på Debaser och sen svartklubb i gamla stan. Imorgon ska jag dricka champagne hos Emma Beskow. Enjoy the woods!

Postat av: Hunden

Ag längtar efter dig också Ljuvlia.

2007-02-10 @ 09:03:53
Postat av: ljuvlia

Är det sant?

2007-02-10 @ 11:53:00
URL: http://ljuvlia.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback