i've been to russia and there are no bears

Är hos mamma, hon lyssnar på Ödessymfonin. Vi har klippt av grenarna på julgranen och stoppat dem i en sopsäck. Såg dokumentären När den ryska björnen äter sina barn, om kriget i Tjetjenien. Förlåt, men jag är till döden trött på att se babusjkor i sjalett sitta och gråta framför kameran. Jag har hittat en ordspråksbok. Här är några från Ryssland: Vänskap är en sak, pengar en annan. I affärer finns ingen vänskap. Mor bakar inte pannkakor var dag. Vanan är en skjorta, som vi bär tills vi dör. Blod kan inte tvättas bort med blod. För en blind höna är allting vete.

Kommentarer:
Postat av: ljuvlia

Klippt av grenarna? Det lät väldigt vackert, men varför? Sanna jag är 14 år. Kill me now! Är på jobbet, fortfarande full. Men jag har haft den roligaste efterfesten i mannaminne, som bestod av mig, Emma Beskow och Jonathan.

Gillar de ryska ordspråken förresten! Grymma, om än lite svårtolkade.

Postat av: oleg

санюшка, Вы инвандраре?
Сколько ж в Ваших словах презрения к тем, кому не повезло спастись из мясорубки, а ведь Ваше теперешнее гражданство всего-навсего лотерея
Вам бы почитать Jantelagen

2007-03-10 @ 16:21:13
Postat av: sanna

Privet Oleg! Jag är inte invandrare, jag är svensk. Efter mina resor till Ryssland har jag upptäckt många sidor som jag både gillar och ogillar, precis som allt annat här i livet. Vad jag menar med mitt inlägg är att jag är trött på den ensidiga bild av Ryssland som presenteras i svensk media. Prostitution, missbruk, förlista ubåtar och så vidare. Ryssland har mycket mer att berätta, tycker inte du det? Och Oleg, Jantelagen är världens dummaste lag.
Kolla in vårt projekt: www.myspace.com/madeinrussiamagazine

2007-03-10 @ 18:40:09
URL: http://www.sannusjka.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback